onsdag den 31. december 2014

Kreative julegaver #2

Savler vi ikke alle over de lækre HAY-dot puder? Jeg er selv helt tosset med dem, især i farven Aqua. Men prisen holder ikke helt til mit SU-budget, så jeg gik igang med at sy nogle lookalike puder, både til mig selv, men også som julegave til min mor og lillesøster.


Du skal bruge: en monteringspude, stof i de mål som puden er, 2 knapper (eller flere hvis du vil), tråd i farve med puden, elastiktråd, snøre ringe+værktøj hertil (køb evt. en pakke med begge dele i, det gjorde jeg).
Stoffet er købt i Stof&Stil, og er et kraftigt møbelstof i en lækker blå farve. Knappen er også købt i Stof&Stil, og var allerede betrukket med kraftigt møbelstof i en mint-farve. Jeg synes at det står rigtig fint til den blå farve.



Jeg syede bare en helt almindelig pude, præcis i monteringspudens størrelse for at give fylde, og jeg rundede også hjørnerne en smule. Inden at jeg lukkede puden til, fandt jeg midten af begge sider på puden, og brugte snørreringene på begge sider af stoffet (hvis du ikke har brugt snøreringe før, så prøv først på lidt prøvestof). Herefter tog jeg elastik-tråd og bandt det fast i den ene knap, og trak den igennem med en nål til den anden side, hvor jeg bandt den anden knap fast.



Til sidst syede jeg puden sammen, og viola, en HAY-lookalike til omkring 150kr. Og den kan gøres endnu billigere ved køb af andet stof.



- Kreatisten

1 kommentar:

  1. Ih, altså. Du skriver altså super godt. Og super fin DIY :-)

    SvarSlet