lørdag den 27. december 2014

Kreative julegaver #1



Jeg fandt et gammelt dukkehus, formodentligt fra 50'erne i en genbrugsforretning. Det lignede lidt noget møg, og var godt nedslidt. De ville have 250kr for det, men fik forhandlet det ned til 150kr, hvilket jeg stadig syntes var lidt dyrt. 
Jeg besluttede mig for at dette skulle være gaven til min lille niece - selvfølgelig efter en ordentlig gang renovation af hele dukkehuset. Jeg surfede lidt rundt på nettet, og faldt over siden www.miniaturehuset.dk og bestilte tapet hjem til huset. Det var også en smule pebret, da jeg faktisk endte med at skulle bruge en del tapet derfra. Jeg købte en billig bøtte tapetklister i Biltema, og efter en ordentlig rengøring, en klat maling og efter at have fået alt det gamle tapet af, tapetserede jeg dukkehuset på ny. På miniaturehuset.dk kan man købe en masse til at renovere dukkehuse, og faldt bla. over tag-tapetet som var magen til det originale. 
Til sidst købte jeg nogle lister i Jem & Fix, som jeg fik min kæreste til at skære ud, og limede disse på. Billederne er dog taget inden at jeg fik gjort dette, da det lige var i sidste øjeblik. 
Jeg synes helt klart at det var umagen værd, og et rigtig sjovt projekt her i den ellers kolde december måned. Og så blev niecen jo også glad :-) 

- Kreatisten


Ingen kommentarer:

Send en kommentar